NPO Service Over NPO

Waarmee kunnen we je helpen?

Account en abonnement

.

Mijn NPO-id

  • Favorieten aanmaken

    Wanneer je bent ingelogd op NPO Start of NPO Plus, kun je zelf aangeven welke programma's je wilt volgen.

    Op de programmapagina van het programma en bij de player van de uitzending vind je de optie 'Volgen'. Als je hier op klikt verandert het plusicoon in een 'v', wat betekent dat je de serie vanaf nu volgt en nieuwe afleveringen nu automatisch in jouw account komen te staan onder het kopje 'Dit volg je' onder 'Mijn NPO'. In sommige apps wordt dit met een "ster" symbool aangegeven.

    Programma's die je volgt vind je terug op al je apparaten. Mocht je een uitzending op npostart.nl markeren als favoriet, dan wordt deze hetzelfde geregistreerd in de NPO-app, mits je daar natuurlijk ook bent ingelogd.

    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag
  • Extra kijkersprofielen (o.a. voor kind)

    Het is mogelijk om in je account meerdere profielen toe te voegen. Elk profiel bevat een eigen lijst van programma's die verder gekeken of gevolgd kunnen worden, een eigen kijkgeschiedenis en persoonlijke aanbevelingen. 

    Ook kun je een speciaal kindprofiel aanmaken voor je kind(eren), waarbij je de leeftijd kunt aangeven. Kinderen kunnen met een kindprofiel alleen uitzendingen afspelen die door de Kijkwijzer zijn geclassificeerd als niet schadelijk voor zijn/haar leeftijd. Een kindprofiel is veilig, persoonlijk en aantrekkelijk.

    Volg onderstaande stappen om een (kind)profiel aan te maken:

    1. Registreer voor NPO-id, of log in als je al een NPO-id hebt.
    2. Klik op je gebruikersnaam rechts bovenin beeld en kies voor 'Instellingen'.
    3. Ga naar beneden, naar 'Profielen'.
    4. Klik op 'Nieuw profiel' en vul de velden in.
    5. Voer een pincode in, als je deze nog niet hebt ingesteld en ervoor kiest om een kindprofiel aan te maken, en klik op opslaan.
    6. Het profiel is aangemaakt.

    Kindprofiel gebruiken
    Door op je gebruikersnaam te klikken, zie je de optie 'Selecteer profiel' verschijnen. Door te klikken op het aangemaakte kindprofiel kun je gebruik maken van het kindprofiel. Houd er rekening mee dat een kindprofiel minder menuopties heeft dan een normaal profiel. Zo kan het kind niet zelf uitloggen, om te voorkomen dat hij/zij alsnog volwassen content kan afspelen.

    Wil je weer overschakelen naar een ander profiel, klik dan op de gebruikersnaam en kies voor 'Selecteer profiel'. Kies het gewenste profiel en voer de pincode in om over te schakelen. Meer informatie over het kindprofiel vind je hier.

    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag
  • Pincode instellen

    Met een gratis account op NPO Start of met een betaald abonnement op NPO Plus heb je de mogelijkheid om een pincode in te stellen. Dit om jouw account bijvoorbeeld af te schermen voor kinderen. Wanneer er is ingelogd op een kindprofiel, dan zijn alle andere profielen vergrendeld en kan er niet door het kind uitgelogd worden of overgeschakeld worden naar een ander profiel zonder pincode in te vullen. Zodra overgeschakeld wordt naar een ander profiel, dan wordt er om de pincode gevraagd. Hierdoor weet je zeker dat je kind geen uitzendingen kan bekijken die door Kijkwijzer ongeschikt zijn beoordeeld voor zijn of haar leeftijd.

    Volg onderstaande stappen om een pincode in te stellen.
    1. Log in op npostart.nl met je inloggegevens.
    2. Klik op je gebruikersnaam rechts bovenin beeld en kies voor 'Instellingen'.
    3. Ga naar beneden, naar 'Profielen'.
    4. Bij de optie 'Pincode' vind je de pincode weergegeven met sterretjes. Achter de sterretjes kun je klikken op 'Wijzig'.
    5. Je krijgt nu de huidige pincode te zien (als je deze reeds hebt opgegeven) en kunt de nieuwe pincode invullen.
    6. Klik op 'Bevestig' om de pincode in te stellen.
    Een abonnement op NPO Plus biedt het bijkomende voordeel dat je programma's met een leeftijdsrestrictie 16+ alsnog overdag kunt bekijken. De NPO is verplicht om uitzendingen met een NICAM-beoordeling van 16+ op NPO Start te blokkeren en alleen beschikbaar te maken tussen 20.00 en 06.00 uur. Deze blokkade wordt niet op NPO Plus toegepast.
    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag
  • Pincode vergeten

    Wanneer je je pincode bent vergeten, kun je deze terugvinden (en eventueel wijzigen) in je account.

    Log in en klik op 'Instellingen'. Ga vervolgens naar naar de optie 'Profielen', waaronder je de pincode in sterretjes ziet staan. Klik op 'Wijzig' en je vindt je huidige pincode terug. Als je deze wilt wijzigen, verander je de cijfers in een nieuwe code en kies je voor 'Bevestigen'. Dit kan alleen gedaan worden vanuit een normaal profiel, niet vanuit een kindprofiel.
    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag
  • Uitloggen lukt niet

    Als je bent ingelogd op NPO Start of NPO Plus, kan het voorkomen dat je niet altijd kunt uitloggen. Wanneer je ingelogd bent met een kindprofiel, is de mogelijkheid om uit te loggen namelijk verborgen.

    Wil je graag uitloggen of overschakelen naar een ander profiel, klik dan op de gebruikersnaam en kies voor 'Selecteer profiel'. Kies het gewenste profiel en voer de pincode in om over te schakelen. Je kunt nu ook weer uitloggen.
    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag
  • Wachtwoord vergeten

    Indien je het wachtwoord van je NPO-account bent vergeten, kun je deze opnieuw aanmaken. Om een nieuw wachtwoord aan te maken, log je in op je account (via npostart.nl of in de NPO App) en klik je op 'Vergeten'. Vul vervolgens het e-mailadres in waarop het account geregistreerd staat en klik op 'Bevestig'. Er wordt nu binnen enkele minuten een e-mail naar het betreffende mailadres gestuurd. In deze e-mail vind je een link, waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Houd er rekening mee dat de e-mail mogelijk terecht komt in de spambox of als ongewenste mail wordt aangemerkt.
    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag
  • Wijzigen rekeningnummer/creditcard

    Het is nog niet mogelijk om in je NPO-id zelf het rekening- of het creditcardnummer waar het abonnementsgeld voor NPO Plus van wordt afgeschreven, te wijzigen.

    Om toch een ander rekening- of creditcardnummer in stellen, dien je het abonnement op NPO Plus eerst op te zeggen per einde betaling. Zodra het abonnement is stopgezet, kun je het abonnement eenvoudig opnieuw activeren via de instellingen, waarbij je het gewenste rekeningnummer kunt opgeven.

    Klik hier voor een instructie hoe je je NPO Plus-abonnement opzegt.
    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag
  • Wijzigen mailadres

    Je kunt het e-mailadres van je NPO-account gemakkelijk zelf wijzigen. Ga hiervoor naar npostart.nl en log in met je oude mailadres. Wanneer je bent ingelogd, klik je op het pijltje naast je naam en ga je naar 'Instellingen'. Hierna verschijnt een oranje knop met 'Gegevens wijzigen' die je aanklikt. Op de pagina die nu verschijnt log je nogmaals in met je NPO-id. Nadat je opnieuw ingelogd bent krijg je verschillende opties naar voren voor het wijzigen van accountgegevens, waaronder het wijzigen van je e-mailadres.
    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag
  • Account verwijderen

    Je kunt je NPO-account gemakkelijk laten verwijderen via Mijn NPO-id. Ga hiervoor naar npostart.nl en log in. Wanneer je bent ingelogd, klik je op het pijltje naast je naam en ga je naar 'Instellingen'. Hierna verschijnt een oranje knop met 'Gegevens wijzigen' die je aanklikt. Op de pagina die nu verschijnt log je nogmaals in met je NPO-id. Nadat je opnieuw ingelogd bent, krijg je verschillende opties naar voren voor het wijzigen van accountgegevens, waaronder 'Account verwijderen'. Zodra je hierop klikt, wordt nogmaals om je wachtwoord gevraagd ter beveiliging. Het account wordt hiermee per direct uit het systeem verwijderd.
    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag
  • Problemen inloggen NPO-id

    Wanneer je problemen ervaart met het inloggen op een Smarttelevisie, tablet of smartphone, adviseren wij om de laatste versie van de app te downloaden in de Appstore/Playstore op je tablet/telefoon. Om de laatste versie van de app op je Smarttelevisie te ontvangen, hoef je alleen maar de stroom voor 30 minuten af te koppelen. Eventuele mediaboxen van je provider kunnen aangesloten blijven. Hiermee leeg je het cache-geheugen en zal de laatste appversie automatisch geïnstalleerd worden. Indien je hierna nog steeds problemen ervaart met inloggen, verzoeken we je onderstaande informatie aan ons door te geven. Gebruik hiervoor ons contactformulier, dat je onderaan de pagina vindt of opent door op de oranje knop 'Stel je eigen vraag' te klikken. Het volgende willen we van je weten:
    •  Het merk en type toestel waar je problemen op ervaart
    •  Welke versie van de NPO App geinstalleerd staat
    •  De foutmelding die wordt gegeven. Mocht je een screenshot hebben, dan kun je deze toevoegen in het contactformulier.
    •  Het e-mailadres waarmee je inlogt
    •  Je televisie en internetprovider
    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag
  • Uitloggen op alle apparaten

    Je kunt alle ingelogde apparaten gemakkelijk uitloggen via Mijn NPO-id. Ga hiervoor naar npostart.nl en log in. Wanneer je bent ingelogd, klik je op het pijltje naast je naam en ga je naar 'Instellingen'. Hierna verschijnt een oranje knop met 'Gegevens wijzigen' die je aanklikt. Op de pagina die nu verschijnt log je nogmaals in met je NPO-id. Nadat je opnieuw ingelogd bent, krijg je verschillende opties voor het wijzigen van accountgegevens, waaronder de optie 'Overal uitloggen'. Zodra je hierop klikt, wordt nogmaals een bevestiging gevraagd middels een extra knop met 'Uitloggen'. Hierna worden alle apparaten uitgelogd.
    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag

Info abonnementen

  • Verschillende abonnementsvormen

    Op NPO Start kun je als gebruiker kiezen tussen 3 abonnementsvormen, afhankelijk van jouw wensen en kijkgedrag.

    1. Gratis en anoniem
    Je hebt niet per se een account nodig om programma's op NPO Start te bekijken. Ook zonder account kun je hier gratis alle uitzendingen van de NPO terugkijken, in de regel minstens een week lang. Verder kun je via NPO Start de live-streams van al onze tv-zenders bekijken, inclusief de extra-kanalen NPO 1 extra, NPO 2 extra en NPO Politiek & Nieuws.

    2. Gratis en geregistreerd
    Als tweede optie heb je de mogelijkheid om een gratis account aan te maken. Dit account geeft je extra mogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld meerdere (kind)profielen aanmaken, favorieten aangeven, verder kijken op een later moment (op al je apparaten) en persoonlijke aanbevelingen krijgen op basis van je kijkgedrag.

    3. Betaald en extra service
    Tot slot bieden we een betaalde abonnementsvorm aan: NPO Plus. Voor €2,95 per maand krijg je als extra service geen reclames te zien, kun je uitzendingen langer terugkijken, eerdere seizoenen afspelen, soms ook nieuwe series vooruitkijken en kijk je in HD-kwaliteit.

    Hier de mogelijkheden nog even op een rij:
      NPO Start NPO Start met gratis account NPO Plus *
    Uitzendingen terugkijken Ja Ja Ja
    Livestreams van alle tv-zenders Ja Ja Ja
    Livestreams van alle radiozenders Ja Ja Ja
    TT888 ondertiteling Ja Ja Ja
    Meerdere (kind)profielen Nee Ja Ja
    Persoonlijke aanbevelingen Nee Ja Ja
    Favorieten (op al je apparaten) Nee Ja Ja
    Kijk verder (op al je apparaten) Nee Ja Ja
    Notificaties voor jouw favorieten Nee Ja Ja
    Beeldkwaliteit SD SD HD
    Langer terugkijken dan op NPO Start Nee Nee Ja
    Zonder reclame Nee Nee Ja
    Previews en eerdere seizoenen Nee Nee Ja

    * Voor een abonnement op NPO Plus betaal je € 2,95 per maand.

    Klik hier om een gratis account te registreren of om een abonnement op NPO Plus af te sluiten.

    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag
  • Waarom betalen voor NPO Plus?

    NPO Plus is de extra on demand service van de NPO, aanvullend op het gratis NPO Start. Voor €2,95 per maand kun je alle NPO-programma's - ook (buitenlandse) series, documentaires en films - tot een jaar terugkijken, zonder reclame en in HD-kwaliteit. Ook bieden we op NPO Plus soms de mogelijkheid om nieuwe programma's al helemaal vooruit te kijken.

    De NPO heeft met NPO Plus geen commerciële bedoelingen. Aan deze extra service zijn echter wel extra kosten verbonden. Zo gelden voor het online streamen van televisieprogramma's andere rechten dan de rechten voor uitzending op tv. Deze rechten moeten afgekocht worden. Dit geldt niet alleen voor buitenlandse programma's die we hebben aangekocht, maar ook voor programma's van de Nederlandse publieke omroepen. De inkomsten die binnenkomen via NPO Plus zijn bedoeld om deze uitzendrechten te bekostigen. Het geld vloeit in eerste instantie terug naar de rechthebbenden, zoals producenten, makers, acteurs en componisten. Ook worden de inkomsten gebruikt om de Plus-service, inclusief de hoge beeldkwaliteit, te bekostigen. Het maandtarief van €2,95 is berekend op basis van kostendekkendheid.

    Een abonnement op NPO Plus sluit je af via de link https://www.npostart.nl/aanmelden

    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag
  • Facturen NPO Plus

    Voor een abonnement op NPO Plus betaal je de eerste maand eenmalig €0,01, waarna je maandelijks €2,95 betaalt. Het maandelijkse abonnementsgeld wordt automatisch van je rekening afgeschreven. Indien je op de 5e van de maand een abonnement hebt afgesloten, dan wordt er altijd op de 5e van de maand het abonnementsgeld afgeschreven.

    De facturen van je abonnement vind je terug in je account op npostart.nl. Klik hiervoor op je gebruikersnaam en ga vervolgens naar 'Instellingen'. Bovenin je scherm zie je de opties 'Mijn account' en 'Facturen overzicht' staan. Door te klikken op 'Facturen overzicht' kom je terecht bij de facturen. Als je klikt op de datum van de factuur, in de eerste kolom, opent zich een detailscherm. Hier vind je meer informatie over de betreffende betaling.

    Je kunt de facturen ook eenvoudig printen door in de browser te klikken op het printicoon. De factuur wordt geprint met een witte achtergrond en niet met de zwarte achtergrond, zoals deze getoond wordt in Mijn NPO.

    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag
  • Betaald account aanmaken (NPO Plus)

    Je kunt op NPO Start ook een betaald NPO Plus-account aanmaken. Voor €2,95 per maand kun je programma's langer terugkijken en sommige nieuwe series ook vooruitkijken, en dat alles in HD-kwaliteit en zonder reclame. Een abonnement op NPO Plus kun je voor slechts 1 cent een maand lang uitproberen en is maandelijks opzegbaar. Het is helaas niet mogelijk om vanuit de NPO-app op je iPhone of iPad/Android telefoon/tablet een abonnement af te sluiten op NPO Plus. Dat alleen via de browser op npostart.nl.

    Doorloop onderstaande stappen om een account aan te maken.

    1. Ga naar www.npostart.nl en klik rechtsboven op 'Registreren’.
    2. Kies de derde kolom en klik op 'Kies NPO Plus'* en vul de gegevens in.
    3. Lees en accepteer de 'Algemene Voorwaarden' en druk op de knop 'Aanmelden'.
    4. Er wordt een bevestigingsmail naar je verzonden.
    5. Activeer je account door op de link in de e-mail te klikken en een wachtwoord op te geven.
    6. Ga terug naar npostart.nl en klik op 'Inloggen'.
    7. Kies de gewenste betaalmethode, lees en accepteer de gebruikersvoorwaarden en klik op 'Ga naar betalen'.
    8. Je wordt nu doorgelinkt naar de betaalpagina, waar je de betaling kunt doen.
    9. Na betaling ga je terug naar npostart.nl of de NPO-app en kun je genieten van je abonnement.
    * Je kunt hier ook kiezen om een gratis NPO Start account te registreren. Hoe dat precies werkt, vind je hier.

    Vouchercode?

    Het kan zijn dat je een vouchercode hebt gekregen om een abonnement op NPO Plus aan te vragen. Deze kun je eenmalig invoeren door de betalingsmogelijkheid 'Betaal met een vouchercode' te selecteren. Het is niet mogelijk om de code opnieuw te gebruiken. Ook is de code hoofdlettergevoelig, dus is het van belang deze precies over te nemen. Zodra de code is geaccepteerd, gaat je nieuwe abonnement van start. Om je account het abonnement te laten erkennen, raden we je aan om even opnieuw in te loggen.

    De voucher kun je overigens niet zelf aanschaffen. Als je geen vouchercode hebt, dan kun je een andere gewenste betaalmogelijkheid kiezen bij het aanmelden voor NPO Plus. Andere betaalmogelijkheden zijn iDeal, Paypal en creditcard. Ook hiermee is de eerste maand van het abonnement gratis.
    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag
  • NPO Plus abonnement afsluiten vanuit de iOS app

    Conform de regels van Apple zouden wij voor ieder afgesloten abonnement vanuit de app een afdracht van het abonnementsgeld aan Apple moeten doen. Het is vanuit de NPO-app voor iPhone en iPad om deze reden helaas niet mogelijk om een abonnement af te sluiten op NPO Plus. Om alsnog een abonnement af te sluiten vanaf je iPhone of iPad ga je via de browser naar npostart.nl. Na het afsluiten van een abonnement, kun je wel inloggen in de app en genieten van de voordelen van NPO Plus op iPhone en iPad.
    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag
  • Abonnement NPO Plus opzeggen

    Je kunt je abonnement op NPO Plus maandelijks stopzetten. Volg hiervoor onderstaande stappen:
    1. Log in op npostart.nl met je inloggegevens.
    2. Klik op je gebruikersnaam rechts bovenin beeld en kies voor 'Instellingen'.
    3. Klik onder het kopje 'Abonnement' op de knop 'Abonnement stopzetten'.
    4. Je krijgt nu een scherm te zien, waar je gevraagd wordt om je opzegging te bevestigen.
    5. In het volgende scherm krijg je de datum te zien waarop het abonnement wordt beëindigd, wat de volgende betaaldatum is. Er wordt na deze periode geen abonnementsgeld meer afgeschreven.
    Het is niet mogelijk om je abonnement op te zeggen via de NPO-app, alleen via npostart.nl in je browser. Mocht je een abonnement hebben op NLZIET en dat abonnement willen beëindigen, dan kun je dat doen via je account op de website van NLZIET.

    Let op! Opzeggingen via 123opzeggen.nl, opzeggen.nl en Xpendy.com kunnen tot hoge (onnodige) kosten leiden, terwijl je ons gewoon zelf kunt benaderen.
    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag
  • Aanbevelingen op NPO Start

    Om het grote aanbod op NPO Start zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de voorkeuren van onze kijkers, doen wij op NPO Start aanbevelingen van programma's. Er zijn twee soorten aanbevelingen:
    1. Algemene aanbevelingen krijg je als je niet bent ingelogd (en dus anoniem bent). Ze zijn gebaseerd op het kijkgedrag van alle gebruikers van NPO Start. Op basis van die data kunnen we je bij een specifiek programma suggesties doen voor programma's die daar op lijken en die je wellicht ook interessant vindt.
    2. Persoonlijke aanbevelingen krijg je te zien nadat je je geregistreerd hebt en als je bent ingelogd. Deze zijn gebaseerd op de programma's die je gekeken hebt en zullen dus specifieker worden naarmate je meer programma's kijkt.
    Buiten je bubbel
    Tevens willen we, conform de doelstelling van de NPO, het publiek in aanraking brengen met het brede programma-aanbod van de publieke omroep. Waar mogelijk zullen we aanbevelingen inzetten, om je ook te verrassen met programma's buiten je eigen bubbel. We zullen die aanbevelingen nog steeds baseren op het huidige kijkgedrag (voor zowel ingelogde als anonieme gebruikers), maar zorgen er daarnaast voor dat de aanbevelingen niet van hetzelfde genre of dezelfde omroep zijn. Hierdoor hopen we dat er meer afwisseling komt in de aanbevelingen en dat mensen meer programma's van de publieke omroep gaan ontdekken.
    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag
  • Voorwaarden abonnement op NPO Plus

    Met een abonnement op NPO Plus kun je uitzendingen langer terugkijken, gehele seizoenen bingewatchen, kijken in HD-kwaliteit en zonder reclame. Hieronder vind je een kort overzicht van de voorwaarden van een abonnement. De volledige gebruikersvoorwaarden van NPO Plus vind je via de link https://www.npostart.nl/npo-plus-gebruiksvoorwaarden.

    Kosten:

    • Een abonnement kost maandelijks €2,95.
    • De eerste maand betaal je geen abonnementskosten, maar eenmalig €0,01 euro om de betaalgegevens te controleren.
    • Deze eenmalige €0,01 geldt alleen voor de eerste aanmelding. Heb je eerder een abonnement gehad op NPO Plus, dan betaal je direct €2,95 euro.
    Abonnementsduur en opzegtermijn:
    • Met de eerste registratie ga je direct een abonnement aan. De eerste gratis maand is onderdeel van dit abonnement en wordt niet automatisch opgezegd.
    • Het abonnement is maandelijks opzegbaar. De startdatum van het abonnement is de eerste dag van de betaling. De laatste dag van de betaling is de einddatum van het abonnement.
    • Je kunt het abonnement op elk moment opzeggen, via npostart.nl. Het abonnement wordt dan stopgezet per einddatum en gaat automatisch over in een gratis NPO Start-abonnement.
    Buitenland:
    • Een abonnement op NPO Plus is alleen af te sluiten door een ingezetene van Nederland.
    • Uitzendingen op NPO Plus zijn niet te bekijken buiten Nederland, tenzij het abonnement meegenomen wordt (bijvoorbeeld tijdens vakantie) naar een ander land in de zogenoemde Europese Economisch Ruimte (EER). Dit zijn alle EU-landen, Noorwegen, Liechtenstein en IJsland. Buiten de EER is het abonnement niet te gebruiken.
    • Binnen de EER kunnen alleen de uitzendingen van NPO Plus bekeken worden. Onderdelen van NPO Start zijn alleen beschikbaar als hiervoor de noodzakelijke uitzendrechten verkregen zijn. Zo zijn de livestreams van NPO 1, NPO 2 en NPO 3 nooit beschikbaar buiten Nederland.
    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag
  • Betaalverzoek of betalingsherinnering NPO Plus

    NPO Plus maakt gebruik van betalingsherinneringen. Dit doen we om ervoor te zorgen dat je NPO Plus-abonnement actief blijft als de automatische incasso een keer niet gelukt is. Ook als je zelf een automatische incasso terugdraait (storneert), zul je een betalingsherinnering van ons ontvangen.

    Hieronder zie je hoe een betaalverzoek er als e-mail uitziet. Dat kan een eerste herinnering zijn maar ook een laatste herinnering. Na de laatste herinnering zal het abonnement worden beëindigd.


    Wanneer je op 'Betaal meteen' klikt opent de website om te betalen. De URL in de adres balk ziet er als volgt uit https://checkout.buckaroo.nl/html/?brq_paydirect_inv= gevolgd door een unieke code van 32 karakters.

    De pagina voor het betalen van het betaalverzoek ziet er als volgt uit: 

    Twijfel je aan de echtheid van het betaalverzoek dat je hebt ontvangen? Neem dan direct contact met ons op via de oranje knop 'Stel je eigen vraag'.

    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag
  • Onjuiste betaling NPO Plus

    Ik heb een mail ontvangen over betaling NPO Plus, is deze mail wel van NPO?
    Gelukkig ben je je bewust van spam en fishing! Goed dat je controleert of deze mail van NPO is, en ja: de mail is inderdaad verstuurd door NPO.

    Waarom is mijn betaling teruggeboekt?
    Helaas is voor sommige mensen de opzegging van het NPO Plus-abonnement onjuist verwerkt. Indien dit het geval is, is dat nu alsnog hersteld en zijn de bedragen die teveel zijn betaald, teruggeboekt.

    Is wel het juiste bedrag terugbetaald?
    Na constatering van de onjuiste verwerking hebben wij alle facturen terugbetaald. De datum waarop je hebt opgezegd staat in de mail die je van ons ontvangen hebt. Mogelijk is er nog een betaling onderweg. Wij houden dit voor je in de gaten en maken dit binnen enkele dagen in orde. Je hoeft hier niets voor te doen.

    Ik heb wel de mail ontvangen, maar nog niet de terugbetaling
    Terugbetaling kan soms wat langer duren door de onderliggende verwerking van betalingspartners. In geval van een reguliere bankafschrijving, moet het bedrag binnen enkele dagen op je rekening staan. Bij bijvoorbeeld PayPal of internationale creditcards kan het enkele weken duren. Heb je daarna nog niks ontvangen? Neem dan contact met ons op via contact@npo.nl.

    De opzegging is verwerkt maar mijn account is nog wel actief
    Geen zorgen, er zal geen extra betaling plaatsvinden en het abonnement stopt vanzelf. Het is mogelijk dat het abonnement nog een paar dagen werkt. Daarna wordt het automatisch omgezet in een gratis NPO Start-account met bijbehorende gratis diensten.

    Ik wil bij nader inzien wel NPO Plus-gebruiker blijven
    De terugbetaling en opzegging zijn aan elkaar gekoppeld, dus in dat geval raden we je aan om gewoon weer een abonnement te nemen via NPO Start.
    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag

Buitenland

  • NPO Start in Caribisch Nederland

    Sommige uitzendrechten, die nodig zijn voor het online aanbieden van uitzendingen, worden bij de Nederlandse Publieke Omroep afgekocht voor uitzending binnen Nederland. De landen Aruba, Curaçao en het zuidelijke deel van Sint Maarten zijn weliswaar onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden, ze zijn echter formeel geen onderdeel van Nederland. Dit betekent dat een deel van onze uitzendingen helaas niet te bekijken is op deze eilanden. Het aanbod van BVN, de publieke televisiezender voor Nederlanders in het buitenland, is wel in zijn geheel buiten Nederland te bekijken, dus ook op Aruba, Curaçao en Sint Maarten. Op de website https://www.bvn.tv/ en in de BVN-app kun je de livestream van BVN afspelen, waar je een geselecteerd aanbod kunt zien van onze programma's. Daarnaast is BVN te bekijken via satelliet.

    De eilanden Bonaire, Sint Eustatius en Saba (BES-eilanden) zijn sinds 10 oktober 2010 onderdeel van Nederland, waardoor hier wél ons volledige aanbod online bekeken kan worden. Het is dan wel noodzakelijk dat je beschikt over een Nederlands IP-adres of een IP-adres met een van de eilanden als landcode. Je internetprovider kan voor je nagaan welke landcode jouw IP-adres heeft.

    We onderzoeken op dit moment of het mogelijk is om ons volledige aanbod beschikbaar te maken voor het gehele Koninkrijk der Nederlanden. Of en wanneer dit mogelijk wordt, is nog niet bekend.

    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag
  • NPO Plus kijken in het buitenland

    Met een abonnement op NPO Plus heb je de mogelijkheid om het abonnement te gebruiken in de gehele EER (alle EU-landen, Noorwegen, Liechtenstein en IJsland). Dit geldt voor zowel het terugkijken van een gemiste aflevering van gisteren als voor het bingewatchen van hele seizoenen. Ga je op vakantie binnen de EER, dan hoef je niks meer te missen. Een abonnement op NPO Plus kan alleen afgesloten worden in Nederland.

    Alleen NPO Plus kun je volledig bekijken binnen de EER. Uitzendingen, die vanwege uitzendrechten alleen op NPO Start te bekijken zijn en helaas niet buiten Nederland getoond mogen worden, zijn niet beschikbaar. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de livestreams van NPO 1, NPO 2 en NPO 3 of aan bepaalde aangekochte content. Mocht je alsnog graag live kijken buiten Nederland, dan kun je terecht bij BVN op bvn.tv of kun je kijken naar de livestreams van NPO NIeuws en NPO Politiek.

    Het gebruik van VPN, downloadmanagers, firewallsoftware en browserplugins kunnen de kijkerservaring beïnvloeden. We kunnen in dat geval een stabiel gebruik van de website niet garanderen.

    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag
  • BVN

    BVN staat voor het ‘Beste van NPO’ en is de publieke televisiezender voor Nederlandstaligen buiten Nederland. Elke dag bieden we een selectie uit het actuele televisieaanbod van de Nederlandse Publieke Omroep: nieuws en achtergronden, Nederlandstalig drama, evenementen, educatie en informatie, human interest, sport, amusement en kinderprogrammering. Wereldwijd beschikbaar via onze app en de livestream op de website en in een belangrijk deel van de wereld via satelliet.

    De zender is wereldwijd 24 uur per dag via meerdere satellieten te ontvangen. In Caribisch Nederland, Aruba, Duitsland en in nog meer regio’s zit BVN ook op de kabel. Daarnaast is het mogelijk om de livestream van BVN af te spelen via https://www.bvn.tv/bvnlive/ of de BVN-app.
    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag

NLZIET

  • Wat is NLZIET?

    NLZIET is het Nederlandse ondemandplatform, waarin NPO, RTL en SBS gezamenlijk hun abonnementsdiensten aanbieden. Eén platform dus, gevuld met de content van de grootste tv-aanbieders van Nederland. De NPO is er met NPO Plus in vertegenwoordigd. Een abonnement op NLZIET kost €8,95 per maand en sluit je af via nlziet.nl.

    Je hebt voor NLZIET een apart abonnement nodig. Het is niet mogelijk om met je NPO Plus-account in te loggen op NLZIET. Hetzelfde geldt wanneer je een abonnement hebt op NLZIET: daarmee kun je niet inloggen op NPO Start of Plus. Kijk voor meer informatie over NLZIET en de abonnementsvoorwaarden op nlziet.nl.

    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag
  • Contact met NLZIET

    Veel informatie over NLZIET vind je op de volgende pagina: https://www.nlziet.nl/nl/over-nlziet/veelgestelde-vragen/ 
    Beantwoordt bovenstaande niet jouw vraag?
    Stel je eigen vraag

Stel je vraag

Upload bestand